دزدی آب توسط برخی از شهروندان

با وجود هشدارهاي داده شده توسط سازمان آب،هنوز جيره بندي در تهران اجرا نشده. قطعي آب نيز اتفاق نيفتاده اما در بعضي از مناطق، شهروندان با افت فشار مواجه هستند.
دزدی آب توسط برخی از شهروندان

به گزارش ابتکار، در مجتمع ها، ساکنان طبقات بالاتر از نرسيدن آب گلايه دارند و مي گويند بايد منتظر نيمه شب بمانند تا با تمام شدن استفاده طبقات پايين انها بتوانند از آب لوله کشي استفاده کنند. نواب يکي از مناطقي ست که ساکنان آن با اين مشکل روبرو هستند. به گفته مدير عامل آبفا، تامين فشار آب تا سه و چهار طبقه به عهده شرکت آب و فاضلاب است و در ساختمان‌هاي با بيش از آن به عهده مشترک است و مشترک بايد با تعبيه درست پمپ و مخزن نسبت به تامين فشار آب براي طبقات بالاتر اقدام کند. اما مشکل فقط مجتمع ها نيستند و افرادي که در خانه هاي ويلايي يا زير چهار طبقه هم زندگي مي کنند به خاطر در نظر گرفتن منافع شخصي و بي اعتنايي به مشکلاتي که براي ديگران ايجاد مي کنند اقدام به نصب پمپ بر روي کنتور آب مي کنند.

يکي از شهروندان مي گويد: اتفاق عجيبي که چند روز گذشته افتاد اين بود که با قطع شدن برق، آب به لوله ها برگشت. اين مسئله گوياي اين است که استفاده از پمپ هاي آب تا چه ميزان در شهر شايع شده. تامين آب شهري با جمعيت و موقعيت آب و هوايي تهران کار ساده اي نيست با توجه به نبود رودخانه هاي دائمي در اطراف پايتخت و وابسته بودن آب شهر به ميزان ذخاير سدي امکان به وجود آمدن بحران امسال بيشتر از سال هاي قبل است. حالا اينکه عده اي سودجو با استفاده از پمپ اين مشکل را تشديد کنند با توجه به بحراني بودن وضعيت آب نياز به برخورد دارد، در شرايط عادي مي توان از کنار اين مسئله گذشت اما به وضعيت اين روزهاي پايتخت نمي توان عنوان عادي ا طلاق کرد. آب در تهران به موقعيت ” مايع حيات ” بازگشته و کم آبي يک بحران جدي ست.

بعضي از شهروندان منتظر نمي مانند تا ببينند قرار است آب جيره بندي شود يا نه؟ آنها از قبل فکر همه جا را کرده اند و با اينکه هنوز خبري از جيره بندي يا افت محسوس فشار آب نيست، پمپ هاي آب را تهيه کرده اند. اين رفتار به جز منفعت طلبي اسم ديگري ندارد و شرکت برق، آب، يا هر نهاد ديگري که در اين مورد مسئوليت دارد بايد وارد عمل شده و اجازه ندهد بعضي با ضايع کردن حقوق ديگران، آبي که قرار است به صورت يکسان در اختيار همه قرار بگيرد را با کمک وسيله اي به اسم پمپ مصادره کنند. با از راه رسيدن گرم ترين روز هاي سال پيشگيري از چنين منفعت طلبي هايي براي جلوگيري از بروز مشکل در پخش آب ضروري به نظر مي رسد.

به گفته ي مدير عامل آبفا با مشترکيني که به صورت مستقيم اقدام به نصب پمپ بر روي کنتور و يا شبکه توزيع آب کنند، برخورد قانوني خواهد شد. تشخيص و برخورد قانوني با اين مشکل کار ساده اي به نظر نمي رسد و حل اين معضل بيشتر به مسئوليت شناسي شهروندان بر مي گردد،اينکه ما قرار است در کنار يکديگر زندگي کنيم و استفاده بيشتر و غير قانوني آب به معني زير پا گذاشتن حقوق همسايه ها و ساير شهروندان است.

بازخوردها
    دیدگاه خود را برای ما ارسال کنید
    (بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)